Biztosítsd magad!
A híd, amely a mából az álmaihoz vezet.

MENÜ

Hírek

• Mi vár a biztosítókra 2011-ben?
    2010-12-29 22:15:01
    Zatykó Péter, Aegon 1. Nem volt Magyarországon olyan pénzügyi intézmény, amely előre számolhatott volna az idei kormányzati intézkedésekkel. Ez alól persze a hiteloldal korlátozás a kivétel - ennek köszönhetően, no meg a piac pangása miatt - jóval visszafogottabban terveztünk is. Ugyanakkor a hitelnyújtási feltételek ilyen jellegű megszigorítása, a devizahitelezés megtiltása természetesen nem szerepelt a terveinkben. Senki nem volt Magyarországon, aki arra gondolt volna, hogy az Aegonnak az idén mintegy 5 milliárd forintot kell majd befizetnie banki különadóként - miközben minden elemző, sőt maguk a döntéshozók is elismerik, hogy a biztosítási szektornak semmi köze nem volt a pénzügyi válsághoz. Az utolsó "csapás" a magánnyugdíjpénztárakra vonatkozó kormányzati döntés volt. Mindezek ellenére azonban az Aegon kiválóan tervezte meg az idei évet. Az értékesítésben nagyon jól teljesítünk: a nem életági díjbevételünk - csökkenő piacon - 5 százalékkal haladja meg az egy évvel ezelőtti szintet. Magabiztosan tartjuk piacvezető helyünket a lakásbiztosítások terén, míg az életbiztosítási területen a folyamatos díjas életbiztosítások terén messze a piac alatti a visszaesésünk - miközben az egyszeri díjas területen önmagunkhoz képest szépen erősödtünk. Arra, hogy a fentieket a piac is értékeli, úgy gondolom mindennél frappánsabb bizonyíték, hogy 2010-ben az Aegon lett Az Év Pénzintézete a Figyelő TOP 200 gáláján. Az adott piaci körülmények között azt gondolom, ez nagy elismerése a munkánknak. A 2010-es évet igazi díjesővel zárjuk, legfrissebb díjunk például "Az év honlapja" díja, amelyet közösségi oldal kategóriában nyertünk el az IngatlanELLENÕR.hu révén. 2. Az Aegon az elmúlt években komolyan összpontosított arra, hogy belső folyamatait, szervezetrendszerét minél hatékonyabbá tegye, úgy, hogy ebből az ügyfelek csak emelkedő minőséget tapasztaljanak. Ez az erőfeszítés most hozta meg első gyümölcsét, hiszen az idei katasztrófa helyzetben is kiválóra vizsgázott a kárrendezési-adminisztrációs rendszerünk. A tavaszi, nyár eleji vihar-, és árvízkárokra 5,5 milliárd forint kártérítést fizettünk ki. Hasonló katasztrófahelyzet a szakértők szerint 400 évente van Magyarországon. Annak érdekében, hogy a károsultak minél hamarabb hozzájuthassanak a kártérítéshez átszerveztük belső folyamatainkat: egyszerűsítettük a kárszemlét és a lehető legtöbb esetben alkalmaztuk a telefonos kárrendezést is. Az idén két díjat is elnyertünk az ügyfélkiszolgálási folyamatainkért: a Clients First Consulting "Kiválóság az ügyfélkiszolgálásban" versenyen oklevelet kaptunk, a GFK Hungária Top 10 call center versenyén pedig az általános és a problémamegoldás kategóriában is az AEGON call centere szerezte meg az első helyet. Mindez azt bizonyítja, hogy jó úton járunk - hiszen itt azok mondtak véleményt az Aegonról, akik igénybe veszik a szolgáltatásokat: az ügyfelek. A díj elnyerése annak fényében is rendkívüli, mert az ügyfél-elégedettség mérésének időpontjában épp a nyár eleji kárbejelentések tömegével birkóztunk. Ekkor call centerünk a normál munkamenet átlagosan napi 2500-3000 hívásával szemben 4500-5000 hívást regisztrált. 2011-es terveinket illetően a józanság az irányadó. A kgfb-piac teljesen ésszerűtlen díjháborúba sodorta magát. Az átlagdíj egy év alatt 30 százalékkal zuhant, ami azt jelenti, hogy - az autósok közel felének, 2 millió embernek a váltásával számolva - közel 22 milliárd forintnyi díjbevétel is kieshet majd a piacról. Mi már oly sok mindenben úttörők voltunk, az idei kgfb-kampányban megint olyat mutattunk, amit a piac néhány éven belül követni fog: elsőként határoztuk meg azt a minimáldíjat, amely alatt semmiképp nem kötünk kgfb-biztosítást. A lakásbiztosítás területén piacvezetőhöz méltóan olyan innovációval indultunk el, amely a jövőt biztosítja az Aegon számára. Az idei tapasztalatok azt is megmutatták, hogy a változó körülmények nyomán a lakásbiztosítási termékek újragondolása is elkerülhetetlen. A korábbinál rugalmasabb, komplexebb, szélesebb körű fedezetet biztosító termékkínálatra van szükség. Az Aegon ezért új lakásbiztosítást vezetett be: az AEGON Lakás és Szabadidő Biztosítás egy olyan újgenerációs termék, mely 24 választható kiegészítő kockázatával teljes körű fedezetet nyújt a vihar és árvízkárokra és olyan, manapság már jellemző káreseményekre, melyekre az eddigi biztosítások többsége nem terjedt ki. 3. 2011 fő kihívása az, hogy el tudjuk-e juttatni üzenetként ügyfeleinknek, partnereinknek, hogy csak magukban bízhatnak, önmagukról kell gondoskodniuk. Nekünk ott kell lennünk a megoldásainkkal - hiszen erre a partnerségre jöttünk létre. Piaci részesedésben szeretnénk a kulcspiacainkon erősödni, és hosszabb távon növekedést elérni. Nehéz konkrétumokat mondani, hiszen azt sem láthattuk előre, hogy 5 milliárd forintot be kell fizetnünk bankadó formájában, további 5-6 milliárdot pedig viharkárokra. Inkább úgy fogalmaznék, hogy az élet-, és lakáspiacon - ha a környezet nagyjából hasonló lesz, mint a mai -, akkor szeretnénk nagyon stabil pozíciót kialakítani. Ugyanakkor jelen körülmények között az is egyértelműnek tűnik, hogy a jövőben számottevően csökken a profitunk, ami a folyamataink áttekintését és további racionalizálását jelentheti. (teljes cikk: www.portfolio.hu-n

Szavazás

Ön mindig elolvassa, hogy mit ír alá?